TAGI

przepisy gotowanie nauka pieczenie smażenie filmy kulinarne przepisy kulinarne zdjęcia kulinarne mięso drób kurczak ryby grzyby mleko ser owoce warzywa przyprawy

poniedziałek, 28 grudnia 2015

Wiersz o jedzeniu Kluski śląskie

Kluski śląskie
Moja Ty kluseczko śląska z dziurką ukochana
marzę o Tobie od samego rana.
Składników masz w sobie niewiele
chcę Ciebie jeść nie tylko w niedzielę.
Składasz się tylko z ziemniaków,mąki i soli
ale nigdy gdy Cię zjem brzuszek mnie nie boli.
Ziemniaki ugotowane-utłuczone lub zmielone
w proporcji 3/4 do mąki ziemniaczanej zagniecione.
Ciasto ziemniaczane w wałeczki ukształtowane
podzielone w kluseczki uformowane.
Kluseczki śląskie na osolony wrzątek wrzucane
zamieszane,szybko wypływają ugotowane.
Twoimi słodkimi paluszkami utoczone śląskie kluseczki
masełkiem,skwarkami lub sosem mają pełne dziureczki.

Słuchaj to ja Twoja kluseczka-uważaj jak Mnie gotujesz
przestrzegaj przepisu to Mnie nie zepsujesz.
17 kwiecień 2015 r        ©Janas Bogumił
Przepis tu kluski 1

Przepis tu kluski 2

Przepis tu kluski 3

Przepis tu kluski 4